قالب وردپرس

افزونه وردپرس

آموزش وردپرس

دانلود قالب وردپرس,دانلود افزونه وردپرس,دانلود پوسته وردپرس

قالب وردپرس رایگان,افزونه وردپرس رایگان,پوسته وردپرس رایگان
روز تم
خانه / آموزش ووکامرس / تجارت الکترونیک / جایگاه تجارت الکترونیکی در ایران
E-Commerce-Web-Design-India

جایگاه تجارت الکترونیکی در ایران

جایگاه تجارت الکترونیکی در ایران

3D rendering of the word e-commerce connected to a computer mouse

سلام و عرض ادب خدمت دوستان همیشگی روز تم

تعریف تجارت الکترونیک

برای تجارت الکترونیکی تعاریف مختلفی ارائه شده است که اغلب آنها مبتنی بر تجارت گذشته در استفاده از تجارت الکترونیکی بوده است . در ساده ترین شکل می توان آن را به صورت ” انجام مبادلات تجاری در یک قالب الکترونیکی ” تعریف نمود.کمیسیون اروپایی در سال ۱۹۹۷ آن را به شکل زیر تعریف نموده است :
” تجارت الکترونیکی بر پردازش و انتقال الکترونیکی داده ها شامل : متن , صدا و تصویر مبتنی می باشد.”
تجارت الکترونیکی فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله ی الکترونیکی کالاها و خدمات , تحویل فوری مطالب دیجیتال , انتقال الکترونیکی وجوه , مبادله ی الکترونیکی سهام , بارنامه یالکترونیکی , طرح های تجاری , طراحی و مهندسی مشترک , منبع یابی , خریدهای دولتی , بازاریابی مستقیم و خدمات بعد از فروش را در بر می گیرد .

 

جایگاه تجارت الکترونیکی در ایران:
در ایران استفاده عمومی از اینترنت بیشتر در دانشگاهها و به منظور انجام امور تحقیقاتی است ومراکز ایجاد شده در شهرها نیز در سطح محدودی فعالیت می نمایند و کاربران بیشتر به منظور الکترونیکی وتلفن از راه دور از اینرنت استفاده می کنند. بعلاوه بسیاری از قوانین و بسترهای لازم برای تجارت الکترونیک در کشور هنوز فراهم نشده است. بنابراین نمی توان انتظار داشت که تجارت الکترونیک به سرعت در جامعه گسترش بیابد. رتبه بندی EUI برای سال 2000 در زمینه تجارت الکترونیک در 60 کشور دنیا مؤید همین ادعاست.
در این زمینه رتبه بندی که در حقیقت سهولت و میزان دسترسی به تجارت الکترونیک را در کشورها نشان میدهد،از دو شاخه کلی محیط تجاری و ارتباطات استفاده شده است. برای شاخص محیط تجاری از 70 معیار مختلفی از قبیل گستردگی اقتصاد، چشم انداز ثبات سیاسی، محیط نظارتی، مالیاتی و درجه آزادی تجارت و سرمایه گذاری استفاده شده است که بر این اساس این شاخص نمره کشور ما از 10 عدد 3 است که در رتبه 59 قرار دارد. شاخص دیگر اطلاعات است که از معیارهایی از قبیل گستردگی شبکه مخابرات و ارتباطات و دیگر معیارهای مبین وضعیت دسترسی به اینترنت مانند هزینه اتصال به اینترنت، نرخ سواد و… تشکیل شده است. بر اساس این شاخص نیز نمره کشور عدد 3 از 10 است که رتبه 56 قرار دارد در مجموع دو شاخص جایگاه کشور ما رتبه 58 از میان 60 کشور بررسی شده است.
دلایل عقب ماندگی تجارت الکترونیکی در ایران:
دلایل متعددی را می توان در بیان علل عقب ماندگی تجارت الکترونیکی در ایران بر شمرد که مهمترین آنها عبارتند از:
  1. نبود بسترها و تجهیزات شبکه ای و ارتباطی برای دسترسی سریع و آسان مردم به اینترنت.
  2. عدم وجود نظام بانکداری الکترونیکی نوین در سیستم بانکی کشور و کارتهای اعتباری خرید الکترونیکی.
  3. عدم وجود قوانین مدرن و مصوب تجارت الکترونیک.
  4. عدم پشتیبانی بسیاری از شرکتهای تجاری فعال در زمینه تجارت الکترونیک از کشورمان.
  5. عدم وجود مراکز و شرکتهای دولتی و خصوصی خدمات دهنده تجارت الکترونیک در کشور.
  6. پایین بودن سطح آگاهی و توجه مردم به الکترونیک و فناوری اطلاعات در کشور.

منبع: روز تم بزرگترین مرجع آموزش وردپرس و قالب وردپرس و افزونه وردپرس

 

 

کلمات کلیدی : جایگاه تجارت الکترونیکی در ایران , جایگاه تجارت الکترونیک , تجارت الکترونیک , تجارت , جایگاه تجارت , تجارت الکترونیکی در ایران , تعریف تجارت الکترونیک , عقب ماندگی تجارت

 

باکس دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


قالب وردپرس پوسته وردپرس افزونه وردپرس آموزش وردپرس

پوسته وردپرس

خرید قالب وردپرس

قالب رایگان وردپرس

افزونه رایگان وردپرس

خرید افزونه وردپرس
آموزش رایگان وردپرس